Pobudka bladym świtem to rzeczywistość wielu z nas. Niewielu osobom kojarzy się z czymś przyjemnym, a wręcz przeciwnie – na samą myśl o wczesnym wstawaniu człowiek zaczyna się denerwować, ale nie musi tak być. Poranki mogą być naprawdę przyjemne i produktywne, ale trzeba zmienić kilka swoich przyzwyczajeń i wprowadzić nowe zasady.

Jak wstać rano bez uczucia zmęczenia?

Żeby poranne wstawanie nie było koszmarem, trzeba się po prostu wyspać i nie ma na to rady. Jeśli będziesz spać zbyt krótko to nigdy po przebudzeniu nie będziesz rześka i radosna. Każda z nas potrzebuje nieco innej ilości snu, ale ważne, żeby kłaść się o stałych porach. Może zdarzyć się, że nie będziesz mogła usnąć, ale na to jest kilka sposobów. Przede wszystkim dobrze przewietrz sypialnie, zanim się położysz – świeże powietrze jest niezbędne dla zdrowego i odprężającego snu. Bardzo ważne jest również to, żeby przynajmniej na godzinę przed planowanym pójściem spać, nie spędzać czasu przed komputerem, telewizorem czy ze smartfonem w ręku. Dlaczego? To duża ilość bodźców, która może później utrudniać zaśnięcie. Powinnaś się wyciszyć, a nie dodatkowo nakręcać. Pójdź na spacer, poczytaj książkę, posłuchaj relaksującej muzyki w blasku świec lub weź kąpiel. Takie małe rytuały sprawią, że nie będziesz przekręcać się z boku na bok i denerwować tym, że nie możesz zasnąć, a przecież rano musisz wstać.

Jak dobrze wstać? Pozytywne nastawienie jest bardzo ważne

Poranne wstawanie ma naprawdę wiele zalet. O poranku jesteś najbardziej produktywna i jeśli nauczysz się ustawiać budzik odrobinę wcześniej niż to konieczne, to możesz zrobić dla siebie coś dobrego. Przede wszystkim jednak nie myśl od razu o tym, jaka jesteś zmęczona, ile masz obowiązków i jak podły dzień przed tobą. Takie nastawienie skutecznie cię zdołuje i zniechęci – pamiętaj, że jeśli zdenerwujesz się rano, to istnieje bardzo duża szansa, że już do końca dnia będziesz rozdrażniona – szkoda czasu.

Zabójcą dobrego poranka jest pośpiech, dlatego lepiej nie włączać drzemki kilka razy. Kiedy masz więcej czasu, bez problemu możesz się obudzić i dojść do siebie. Nie zaczynaj dnia od kawy, o wiele lepszym rozwiązaniem jest szklanka ciepłej wody z sokiem z cytryny – pobudza, dostarcza witaminy C, a dodatkowo znakomicie działa na pracę jelit. Doskonale sprawdza się też zimny prysznic, nie martw się, ponieważ jest nieprzyjemny tylko przez chwilę, ale jego zalety są nieprzecenione. Pobudza i orzeźwia, a oprócz tego sprawia, że skóra jest gładsza i jędrniejsza – potrzebujesz lepszej zachęty? Nigdy nie zapominaj o śniadaniu! Nie bez powodu specjaliści podkreślają, że to najważniejszy posiłek dnia. Zbilansowane jedzenie da ci energię na cały dzień, dlatego pod żadnym pozorem nie wychodź bez niego z domu. Postaw na pełnoziarniste pieczywo, świeże warzywa lub kaszę jaglaną z owocami – w zależności od tego, co lubisz.

Poranne wstawanie to również szansa na krótką gimnastykę, która pobudzi twój organizm do wydzielania endorfin, czyli hormonów szczęścia. Jeśli nie jesteś zwolenniczką aktywności fizycznej o poranku, możesz przeczytać gazetę, książkę czy obejrzeć ulubiony program śniadaniowy w telewizji. Pamiętaj, że dobrze rozpoczęty dzień to przyjemny dzień! Nie zamartwiaj się więcej z powodu wczesnego wstawania z łóżka, tylko uczyń z tego swój miły rytuał.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ