Migdały uważane są za dość kaloryczną przekąskę i dlatego unikają ich osoby starające się zrzucić zbędne kilogramy. Bardzo niesłusznie, bo migdały to doskonałe źródło białka, błonnika i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Zawierają też cenne dla zdrowia witaminy i minerały. Migdały pozwalają na długo zachować uczucie sytości, a niedokładnie gryzione nie powodują odkładania się w postaci tkanki tłuszczowej.

Migdały dla zdrowia i urody

Migdały w codziennej diecie pomagają chronić serce i układ krążenia. Dzięki zawartości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych obniżają poziom „złego” i podwyższają poziom „dobrego” cholesterolu. Duża zawartość magnezu pomaga chronić organizm przed skutkami stresu, natomiast potas reguluje ciśnienie krwi i gospodarkę wodną organizmu. Zawarty w nich cynk pozytywnie wpływa na wygląd skóry i paznokci, a wapń i fosfor na budowę kości i zębów. Duże ilości witaminy E wymiatają wolne rodniki przyczyniając się do spowolnienia procesów starzenia. Migdały sprawiają, że skóra jest bardziej elastyczna i odporna na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych. Nic dziwnego, że olej z migdałów jest częstym składnikiem kosmetyków przeciwzmarszczkowych. Wśród jego licznych właściwości wymienia się też zdolność zapobiegania rozstępom i dlatego jest on polecany kobietom w ciąży. Jego działanie docenią też osoby z wrażliwą i skłonną do alergii skórą!

Migdały w kuchni

Migdały są najczęściej spożywane jako bakalie do rozmaitych ciast i deserów. Ale doskonale sprawdzają się też jako samodzielna przekąska czy dodatek do jogurtu czy sałatki. Świetnie komponują się też z mięsem czy rybą. Sprawdź nasze propozycje!

Łosoś z migdałami

Składniki:

– filet z łososia – 2 sztuki po około 150 g,

– sok z cytryny – 1 łyżka,

– starta skórka z cytryny – 1 łyżeczka,

– płatki migdałowe – 5 łyżek,

– oliwa – 2 łyżki,

– gałązka rozmarynu,

– sól, pieprz – do smaku.

Filet z łososia skrop sokiem z cytryny i natrzyj skórką. Następnie skrop oliwą i posyp płatkami migdałowymi. Na wierzchu połóż gałązkę rozmarynu. Piecz w temperaturze 220˚C przez około 15 minut, kontrolując widelcem poziom upieczenia mięsa. Podawaj z ryżem i sosem z żurawiny.

Ciasto migdałowe

Składniki:

– mąka pszenna – 50 g,

– mielone migdały – 250 g,

– cukier – 200 g,

– masło – 250 g,

– jajka – 4 sztuki,

– otarta skórka z pomarańczy – 1 łyżka,

– proszek do pieczenia – 1/3 łyżeczki,

– szczypta soli.

Polewa:

– biała czekolada,

– śmietanka kremówka – 90 ml,

– płatki migdałowe – 50 g,

– skórka otarta z pomarańczy – szczypta.

Mąkę przesyp przez sito, dodaj proszek do pieczenia oraz sól. Dodaj mielone migdały i cukier. Dokładnie wymieszaj. Masło przełóż do miski i dodaj skórę z pomarańczy. Utrzyj za pomocą miksera na puszystą masę. Następnie dodawaj po jednym jajku, nadal miksując. Następnie stopniowo dodawaj mąkę z migdałami, cały czas miksując. Po uzyskaniu jednolitej masy, przelej do formy wysmarowanej uprzednio masłem i wyłożonej papierem do pieczenia. Wstaw do nagrzanego do 180˚ piekarnika i piecz około 45 minut. Po upieczeniu odstaw do ostygnięcia. Przygotuj polewę. W kąpieli wodnej rozpuść czekoladę. Śmietanę zagotuj ze skórką pomarańczy. Odstaw z ognia i dodaj czekoladę. Polewę rozprowadź na ostudzonym cieście i posyp płatkami migdałowymi.

Koktajl bananowo – migdałowy

Składniki:

– jogurt naturalny – szklanka,

– banan – mały,

– zmielone migdały 2 łyżeczki,

– płatki migdałowe do posypania,

– cynamon – szczypta.

Jogurt zmiksuj z bananami przy użyciu blendera, dodaj zmielone wcześniej migdały. Przelej do szklanki i posyp płatkami migdałowymi i cynamonem. Smacznego!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ